måndag 4 augusti 2008

A good start

Jag var lite nervig. Det var trots allt ganska länge sedan jag spelade mina låtar helt ensam nu utan uppbackning av resten av TBP-kidsen. Yugong yishan är dessutom ett rätt stort ställe. Och eftersom jag aldrig spelat i Kina förut så kändes det lite som att göra det för första gången på något sätt. Och så det här med mellansnack på kinesiska...

Men det gick bra. Spelade två nya låtar som jag skrivit klart bara några dagar innan spelningen, och jag strulade inte till dem. Enligt en lärarvän i publiken var mitt mellansnack fullt bergripligt och grammatiskt korrekt. Publiken verkade digga det. Och Chris sa att det var många snygga tjejer i publiken som tog kort på mig, så jag känner mig nöjd.

Efteråt blev jag intervjuad av kinesisk radio (Med min knaggliga kinesiska måste jag ha låtit smått efterbliven. Hoppas på ett charmigt sätt...) och en annan reporter bad mig att lista mina tre favoritlåtar just nu, vilka skulle spelas i nått webbradioprogram eller nått.
  1. Springfactory - Peggy Pear
  2. Fleet Foxes - He doesn't know why
  3. Bon Iver - re:Stacks
Den 23:e augusti spelar jag igen!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt! Firra en spelning i september när vi kommer också. Jag kan sälja skivor i dörren!

Mikael Salomonsson 米卡尔 sa...

Haha, will do!