tisdag 26 augusti 2008

二十五岁! 25 år!

I torsdags fyllde jag 25 år.
Stort!



Dagen började tidigt med en lång och regnig taxiresa till stadion där OS-brottningsmatcherna hölls. Chris hade lyckats få tag på biljetter till en förmiddag av brottning.



Stämningen var ganska macho och jag kände mig således helt hemma på läktaren.



Som regel vinner alltid den mindre och knubbigare över den längre smalare. Den stilige kubanen till vänster hade t ex inte myckat sätta emot den mystjocke amerikanen till höger.



Efter en grym lunch på thailändsk restaurang blev det sedan skridskoåkning! Mången gång har jag passerat skridskorinken längst ned i varuhuset vid Dongdan och drömt mig tillbaka till mina forna glansdagar som hockeyspelare. Har tjatat om att vi borde åka skridskor i en evighet redan, och i torsdags blev det till slut av.
Takterna satt i! Typ. Åtminstone mitt gamla trix att åka med fötterna pekandes åt olika håll, som bilden ovan demonstrerar.

På kvällen blev det indiskt, och sedan hängde vi på en båt som heter The Boat vid Liangmahe och tuggade fett fram till småtimmarna.

Som så många gånger tidigare, en riktigt bra födelsedag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, du ser helt galen ut på skridskorna!