söndag 13 juli 2008

Xiamen 2

Gulang yu var grymt igar. Supermysig o! Akte dit med en Zhou Qiang, som jag traffade pa vandrarhemmet dar jag bodde de forsta tva nattera. Riktigt mysigt att bara strosa omkring dar. Var uppe pa "Riguang yan" som ar ons hogsta punkt. Cool utsikt. De hade museum med gamla pianon och orglar fran 1800-talet. Coolast var en stor orgel fran 1900-nagonting som sag ut att vara byggd av typ gamla skorstenar och skrot, men som lat riktigt bra. Zhou hade aldrig hort orgelmusik forut (inte live i alla fall) och var helt hanford.

Av olika anledningar har jag bestamt mig for att skippa Yongding och Hakka-folket. Ikvall aker jag till den klassiska staden Hangzhou! En tagresa pa 27 timmar... Men, jag ar pepp. Har faktiskt langtat efter att ater aka kinesiska tag! Haha...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Micke!
Vad roligt att höra ifrån dig. Du verkar ha en spännande resa. Själva håller vi på och förbereder oss för segelsemestern. Kram Mamma