söndag 9 mars 2008

Åksjuka bilar och salsa

Igår var jag på den sjukt trevliga klubben Yu Gong Yi Shan vid ZhangZiZhongLu och såg mitt favoritbeijingband Carsick Cars. Sjukt bra! De är som Beijings svar på Yo La Tengo ungefär. Simpel gitarrbaserad oljuds-indie.

Det var kvinnodagen-tema och förutom Carsick Cars (som har kvinnlig trummis) såg jag också Guai Li, var sångerska verkade verkade väldigt influerad av Patti Smith.

Mer info om kvinnliga musiker i Beijing kan ni få här. Reportaget är gjort av det excellenta webb-Tv-programmet Sexy Beijing - ett program om livet i Beijing och samtidigt en parodi på Sex in the city.


Sedan bytte jag cool indieklubb mot galet salsagolv på SanLiTun (även känd som Barstreet). Mötte upp med Hanna och en kompis till henne där. Svängigt salsaband från Venezuela!


Nu ska jag gå och äta pizza på Donatas pizzeria som ligger ohälsosamt nära skolan... Sedan ska jag börja flytta grejer till min nya lägenhet, som jag berättar mer om snart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dåliga nyheter - Ola gick inte vidare i andra chansen. Så här i efterhand så är det ju en smash-hit. Jag har lite deppigt gått och nynnat på "Love in stereo" så här dagen efter. Däremot så gjorde jag och Linnéa en insats genom att hjälpa till att rösta ut E-type. Tyvärr engagerade vi oss inte i att få bort Nordman vilket resulterade i att den utedass-stönande etnofarbrorn gick vidare till final.

Favorit i finalen - "I love Europe". Ge gärnet nu Christer!

Mikael Salomonsson 米卡尔 sa...

Haha, Nordman är fortfarande med i gemet alltså!? Fan vad sjukt...

Min röst ligger hos Christer.