måndag 17 mars 2008

Bilder från mitt hood, en disig måndag i Mars


Jag med tillgjort leende efter en pingismatch på gården utanför mitt hus. Jag bor på 3:e våningen.



Alan är från Holland och är min granne, klasskompis och ständiga pingismotståndare. Det är lite svårt att se, men en bit bakom honom står en gubbe, som ser ut som en krigsveteran, och flyger en radiostyrd helekopter. Upp och ner, fram och tillbaka. 
I utomhuspingis måste man vara lika mycket väderman som pingisspelare. Räknar man rätt på vindarna kan man göra helt osannolika skruvar. Den här matchen vann jag!




Sådana här gulfärgade utomhusgym finns lite här och var i Beijing. Det är verkligen inget som helst motsånd i makapärerna, men jag kan tänka mig ändå att de gör gamlingarna mycket gott. Om inte annat så är det ett oerhört underhållande inslag i stadsbilden.



Brädspel är väldigt populärt bland gubbarna på gården. De är så inne i spelet att de inte ens orkar ta notis om att det står en Lao Wai och fotar dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Bra att du kör hårt med träningen !!!! Har du testat gymparken ?
Kram mamma

Mikael Salomonsson 米卡尔 sa...

Självklart!
Vissa maskiner är riktigt sköna faktiskt. Förutom de som ska träna upp styrka och smidighet så finns det även de som endast masserar! De är riktigt nice. Jakligt kul när man kommer hemcyklandes från pluggat att se massag gamla kineser stå och gnugga sig mot dem.