torsdag 17 september 2009

Fortsatt puckat

Jag kämpar för att komma tillbaks till Communication University of China (CUC). Det verkar vara omöjligt för mig att läsa programmet på Renmin University i Peking, och jag är fortfarande inte så pigg på att flytta till Suzhou. Så då återstår endast att byta universitet.

CUC verkar vara villiga att ta emot mig, men det är inte riktigt så enkelt att de bara behöver acceptera. Renmin University har redan fått pengar för att jag ska studera här, så jag måste försöka få dem att föra över de pengarna till CUC. Enligt min logik borde detta inte vara en allt för svår sak - jag antar att det händer ofta att studenter t.ex. hoppar av sin studier, och univesitet tvingas betala tillbaka pengar - men det svåra tycks vara att få någon att ägna tid åt mitt problem. Folk säger hela tiden att jag ska prata med någon annan.

Men jag kämpar på. Jag måste få det här att funka, annars vet jag inte alls vad jag ska göra.

Inga kommentarer: