söndag 19 april 2009

En dag i Ritan-parken

I lördags spenderade jag eftermiddagen i Rìtán-parken 日坛公园 med Chris, Tabea, Guō Wéi och Christina. Det var en riktigt bra park. Vi kickade fjäderboll, spelade lite pingis och klättrade väg. Men det roligaste var ändå att snacka med gamlingarna.

Speciellt en gubbe var rolig. Han ville lära mig diverse kung fu-grepp, och även hur man tacklar bort någon som trampar på ens fot på tunnelbanan. Jag träffade även en annan gubbe, som numera var engelskalärare, men som förut hade jobbat för staten och rest runt en massa i världen. Han hade varit i både Stockholm och Göteborg, och han påstod att han besökt totalt ungefär 100 länder.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni hao!
Är det du som klättrar?
Måste vara svårt !
Mamma

Mikael Salomonsson 米卡尔 sa...

Jag klättrade upp för den lättaste, och det var inte så svårt faktiskt. Fast jag var rätt mör i underarmarna efteråt...