fredag 20 mars 2009

Inomhusvärme och fenomen

I Kina får man inte bestämma själv när elementen ska vara på och av, samt hur varma de ska vara när de är på. Om jag fick bestämma så hade elementen för det första varit på mycket lägre värme hela den gångna vintern, då det har varit så varmt att full påklädnad innomhus varit något outhärdligt, och för det andra så hade jag stängt av elementen för länge sedan.
Nu när våren är här på riktigt kan det bli helt sjukt varmt i lägenheten, som t ex i förrgår då det var 25 grader ute, och elementen stod och ångade på som vanligt.

Inomhus går jag dessutom och dras med en ständig statiskt elektrisk laddning! Det är sjukt obehagligt. Så fort jag rör något av metall får jag en stöt. Inte hela tiden, men väldigt ofta. Alldeles nyss trodde jag att jag hade pajat datorn. Jag fick en dunderstöt då jag rörde tangentbordsmusen på min MacBook, och sedan funkade varken mus eller tangentbord! Tack och lov fick de nytt liv efter en omstart av datorn. Rysare.

Inga kommentarer: