tisdag 22 april 2008

Lov

Nästa vecka är det 1:a maj, vilket för mig betyder en vecka ledigt. Torsdag till lördag är det Midi Music Festival, vilket är Beijings största årliga musikfestival. 50 kinesiska band och 30 utländska. 4 svenska - Mando Diao, Backyard Babies, Hardcore Superstar och 21st century noise. Woho... Majoriteten av banden verkar rätt kassa, men några guldklimpar ska man nog kunna hitta.

Idag har det dock börjat gå rykten om att festivalen ska ställas in. Myndigheterna ska tydligen vara oroliga för att man inte har tillgång till tillräckligt med säkerhetspersonal. Förmodligen är de mest oroliga för att någon utav banden ska få för sig att göra som Björk gjorde i Shanghai för en månad sedan och börja skrika om frihet.

En inställd festival skulle ställa mina lovplaner på kant något, så jag hoppas verkligen att ryktena inte är sanna...

Förutom att gå på festival så är vi några från plugget som ska besöka ett konstnärsdistrikt som verkar rätt coolt, och eventuellt blir det även någon liten utflykt någonstans.

På torsdag och fredag ska jag ha 3st halva-terminen-har-gått-prov. Sjukt att det har gått en halv termin redan...

Tiden går verkligen alldeles för fort.


Min lärare i lärare i skrift har sypunkter på hur jag skriver tecknet

Inga kommentarer: