fredag 15 juli 2011

Taipei

Taipei 101 - Varldens numera nast hogsta byggnad (509 m)




En grym sak med Taiwan ar nattmarknaderna. Denna marknad ligger i "Shida" och ar livlig varje kvall. Tyvarr ar det mesta av det som erbjuds i matvag inte vegetarianvanligt, men det ar alltid kul att bara strosa omkring.



Jag tror det var nagon helig persons fodelsedag eller nagot i den stilen nar jag gick forbi det har spektaklet har om dagen. Ett tag av manniskor, varav vissa bankade pa trummor och andra visade upp sin kungfu.




Har varit nyfiken pa musiklivet i Taipei ett tag, sa jag har tagit mig ivag pa tva konserter an sa lange. Inget superimponerande... Det tycks vara standard med mycket snack mellan latarna. Detta band snackade nastan mer an de spelade.







Longshan templet - Supernice!

1 kommentar:

Daniel sa...

Mycket snack mellan låtarna = jag skulle göra succé i Taiwan!