måndag 31 maj 2010

Det hängande templet & Yungang-grottorna

Det hängande templet (悬空寺).


Spex.


Att bli behandlad som barn som sagt... Vår guide gick omkring och viftade med den här kossan. Fiona gillade den dock skarpt!


Mina klasskompisar Fiona och Sabrina.





Jag håller för närvarande på att skriva en uppsatts om sådana här sagodjur som man ofta hittar på olika platser i tempel.








Följande 7 bilder är alla från Yungang-grottorna(云冈石窟) som var jäkligt häftiga! Man fick inte ta några kort i de coolaste grottorna, och jag brydde mig inte om att ta så mycket bilder i de andra heller. Ibland är det viktigare att minnas upplevelsen.




















Slutligen "De nio drakarnas mur". Nio drakars murar kan man även hitta i Píngyáo i samma provins (Shanxi), samt Förbjudna staden och Beihai-parken i Peking. Jag tycker mig ha läst någonstans att det ska finnas 5 sådana här murar i Kina, men just nu kan jag inte hitta något som bekräftar detta... Om det stämmer så har jag bara en kvar att se nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken spännande resa ! Häftiga bilder !