måndag 19 oktober 2009

Ny lya

Igår skrev jag kontrakt på en ny lägenhet! Mitt nya hem ligger i Sìhuì 四惠, vilket ligger precis mitt i mellan Communication University of China, där jag pluggar, och Guó Mào/Dà Wàng lù där jag jobbar. Tunnelbanestationen Sìhuì east är ändstation på linje 1 österut, och när man kommer ut ur stationen ser man min byggnad direkt och är där på två minuter. Riktigt bekvämt kommunikationsmässigt med andra ord.
Lägenheten ligger på sjunde våningen, är välskött och rätt smakfullt inredd. En riktigt nice sak är den inglasade lilla balkongen, där de de har ställt ut en fåtölj, vilket gör det riktigt mysigt att sitta där ute.

För övrigt börjar det bli jäkligt kallt i Peking, och igår kändes det som att hela staden skulle blåsa sönder. Dags alltså att återgå till den kutryggiga vinterposen.

Inga kommentarer: